Stacja Sochaczew

Z wizytą w Muzeum Kolejki Wąskotorowej w
SochaczewieKiedy planowaliśmy wycieczkę do Sochaczewa, nie przypuszczaliśmy, że to miejsce tak bardzo nas zaskoczy. 20 marca udaliśmy się do jednego z najstarszych miast mazowieckich, by zobaczyć jego największą atrakcję.
Uczniowie klas 4 wraz z wychowawcami: p. A. Golus, p. K. Majewską, p. A. Siedlecką, p. M. Kowalczyk, p. Ł. Rugiełem oraz opiekunem p. A. Józefowicz Örüç mieli niebywałą okazję zwiedzić Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Mimo że świat parowozów bezpowrotnie odszedł do historii, dzięki takim miejscom możemy oglądać jego rekonstrukcję, która cieszy się wielkim zainteresowaniem.

Placówka posiada jedną z największych w Europie kolekcji wąskotorowych pojazdów szynowych. W skansenie znajdują się aktualnie 163 jednostki taboru wąskotorowego – parowozy, drezyny, pługi śnieżne, spalinowozy, wagony, a ponad 50 oczekuje na konserwację. W salach można obejrzeć wystawę stałą pt. „Dzieje sochaczewskiej kolei wąskotorowej 1922 – 1984”.
Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy pani przewodnik, z jeszcze większym zaciekawieniem przeszliśmy trasę w skansenie. Najwięcej emocji wzbudziła gra terenowa, która była sprawdzianem wiedzy zdobytej w muzeum.
Jeśli nabraliście ochoty, by zobaczyć to miejsce, skorzystajcie z możliwości przejażdżki kolejką wąskotorową przez tereny Puszczy Kampinoskiej. Sezon RETRO 2023 rozpoczyna się 29 kwietnia. Trasa ma osiemnaście kilometrów długości i prowadzi przez bardzo urokliwe miejsca. Podróżując zabytkową ciuchcią, zobaczycie ruiny zamku książąt mazowieckich, muzeum w rodzinnym domu Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli czy wieże kościoła obronnego w Brochowie.
Zanim rozstaliśmy się z Sochaczewem, udaliśmy się do kina ODEON, by obejrzeć śpiewogrę opowiadającą o legendarnym szlachcicu Twardowskim. Muzycy Filharmonii Narodowej umożliwili nam spotkanie z muzyką klasyczną.
Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.