Dzień Świadomości Dysleksji

Zdjęcie przedstawia definicję tego, czym jest dysleksjaW tym tygodniu w grupach świetlicowych zostały przeprowadzone kolejne zajęcia z Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno – Społecznego – „Każdy inny – wszyscy równi „. Tematem przewodnim była „Dysleksja”. Uczniowie zostali zapoznani z pojęciem dysleksji, z rodzajami tego zaburzenia (dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, dysleksja rozwojowa). Dowiedzieli się również, jakie są jej objawy, jak można pomóc dzieciom z tą dysfunkcją i gdzie mogą zgłosić się po pomoc. Na podstawie książek „Przygoda z mapą ” oraz „Mam dysleksję” w sposób wizualny przedstawiony został problem dziecka dyslektycznego. Dzieci dowiedziały się także o sławnych osobach, które miały dysleksję oraz zrobiły własnoręczne książeczki o baśni „Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena, który był dyslektykiem. Na korytarzu głównym została przygotowana również gazetka informacyjna dotycząca dysleksji dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
Zadania przygotowały i przeprowadziły nauczycielki Monika Kowalczyk i Ewa Bielicka.
Monika Kowalczyk