Na 10 czerwca  uczniowie 2c, d i 3a  wraz z opiekunami zaplanowali swój ostatni w tym roku szkolnym wyjazd. Wyprawa rozpoczęła się pod szkoła o 7:00 rano. Najpierw udaliśmy się do Biskupina - osady obronnej położonej na półwyspie jez. Biskupińskiego, związanej z kulturą łużycką, założoną ok. 740 roku p.n.e. Przez kolejne dwie godziny zwiedzaliśmy poszczególne stanowiska archeologiczne i dowiadywaliśmy się ciekawych faktów z życia mieszkańców osady i chociaż doskwierał nam upał, z zainteresowaniem słuchaliśmy ciekawych opowieści pani przewodnik. Z Biskupina kolejką wąskotorową wyruszyliśmy do Wenecji (naszej polskiej). Dla wielu uczniów była to pierwsza podróż pociągiem. W tym wyjątkowym miejscu, Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji dzieci z wielkim zainteresowaniem oglądały zabytkowe parowozy, wagony pasażerskie, towarowe i zabytkową poczekalnię. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie ruin zamku Krwawego Diabła Weneckiego oraz dawnych machin oblężniczych. Bogatsi w wiedzę i nowe doświadczenia oraz zakupione pamiątki wróciliśmy  szczęśliwi z tej niezwykłej podróży w czasie.