60957919 645502565862851 5023134977622016000 n21 maja 2019 r. wczesnym rankiem klasy VB I VD wraz z opiekunami: p. K. Majewską, p. A. Siedlecką, p. M. Kicką i p. E. Lewandowską zebrały się pod szkołą i wyruszyły na czterodniową wyprawę do Karpacza.
Zanim jeszcze dotarliśmy na miejsce, po drodze czekała na nas niezwykła atrakcja – zwiedzanie zespołu rezydencjalnego znajdującego się w Wałbrzychu czyli zamku Książ. To trzeci co do wielkości zamek w Polsce (po zamku w Malborku i Zamku Królewskim na Wawelu). Został zbudowany na urwistym skalnym cyplu na wysokości prawie 400 m.n.p.m otoczony głęboką kotliną porośniętą lasem. Jego położenie rzeczywiście robi wrażenie. Mieliśmy okazję zwiedzić piękne wnętrza zamku i posłuchać niezwykłych historii – min. historii księżnej Daisy czy opowieści związanych z II wojną światową.
Późnym popołudniem znaleźliśmy się w miejscu przeznaczenia, czyli Karpaczu, który przywitał nas kilkuminutowym, ale bardzo intensywnym deszczem. Nie tracąc jednak humoru, zajęliśmy wyznaczone nam pokoje i zjedliśmy ciepły posiłek przygotowany przez gospodarzy pensjonatu.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wodnych szaleństw w Parku Wodnym Tropicana znajdującym się w Hotelu Gołębiewskim w Karpaczu. Wielbiciele ,,morskiej bryzy” mieli do dyspozycji kilkanaście różnych basenów, w których kryły się ciekawe atrakcje. Chyba największą popularnością cieszył się basen rekreacyjny z falą, w którym mogliśmy poczuć się jak na prawdziwym morzu. Ci z nas, którzy poczuli się zmęczeni, mogli odpocząć w grocie solnej czy przy tężni solankowej.
Po fantastycznej zabawie w parku wodnym udaliśmy się do raju dla wielbicieli klocków lego, czyli do Muzeum Klocków. Obejrzeliśmy niezwykłe ekspozycje zbudowane z klocków lego. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie – Western City, Lego Star Wars, miasto Batmana czy stację kosmiczną.
Kolejny dzień zakończył się wspólną zabawą i grillowanymi kiełbaskami.
Czwartek upłynął nam pod znakiem zwiedzania Skalnego Miasta w Czechach. Z zaciekawieniem oglądaliśmy przeróżne twory skalne przedstawiające pary zakochanych, Wielbłąda czy Orle Gniazdo. Wcale się nie dziwiliśmy, że Skalne Miasto posłużyło filmowcom z Hollywood za plan filmowy podczas ekranizacji powieści fantasy C. S. Lewisa. Rzeczywiście było tam fantastycznie.
Na zakończenie dnia, kontynuując wędrówkę po niezwykłym świecie – wybraliśmy się do Muzeum Zabawek w Karpaczu, gdzie mogliśmy podziwiać niezwykłe zbiory zabawek z różnych epok zgromadzonych w jednym miejscu przez jednego człowieka – p. Henryka Tomaszewskiego.
Ostatniego dnia pobytu czekała nas ,,ciężka” wyprawa do schroniska PTTK ,,Samotnia” położonego na wysokości 1195 m.n.p.m. Doszliśmy do niego niebieskim szlakiem od Świątyni Wang, która jest najstarszym drewnianym kościołem w Polsce. Trud przechadzki, która dla wielu z nas była naprawdę trudnym wyzwaniem, wynagrodziły nam niezwykłe widoki schroniska położonego nad Małym Stawem.
Droga powrotna nie mogła się odbyć bez wizyty w restauracji McDonald’s.
Pełni wrażeń, zmęczeni, ale szczęśliwi, późnym wieczorem wróciliśmy do domów i stęsknionych rodziców.